Dobre uczynki

Dobre uczynki to codziennie dodawane mini-questy, których łącznie będzie 24. Każdego dnia mamy możliwość zrobienia maksymalnie trzech. Za wykonanie wszystkich do dnia 2024-12-27 otrzymamy nagrodę specjalną (historycznie legendarny kuferek i maskotka). Oznacza to, że najpóźniej możemy zacząć robić uczynki 19. grudnia aby zdążyć robiąc 3 dziennie.

Spis treści

  1. Start kiermaszowej krzątaniny
  2. Choinka na zamówienie
  3. Podkowy dla tajemniczego kupca
  4. Piękno dawnych opowieści
  5. Bardowskie kolędy
  6. Ratuszowy kurier
  7. Po raz trzeci - sprzedane!
  8. Trzy kroki zimy
  9. Potwór z głębi archiwum
  10. Szkolne zamienniki
  11. Uśmiech misia
  12. Świąteczna sypialnia na medal
  13. Buziak? Nie, dziękuję
  14. Okno - niespodzianka
  15. Katar sienny
  16. Bajkowa fucha
  17. Czuwaj!
  18. Biurokratyczny zawijas
  19. Skrzypek pod dachem
  20. Ognisko domowe
  21. Halny!
  22. Euphorbia pulcherrima
  23. Na ryby!
  24. Cicha noc

1. Start kiermaszowej krzątaniny

  1. Początek przy Słupie ogłoszeniowym.
  2. Rozmawiamy z Zrzędkiem obok. Przenosi nas na questową wersję Ithan.
  3. Rozmawiamy ze Skrzatem Płoszkiem przy bramie.
  4. Wracamy do Zrzędka.
  5. Pytamy Burmistrza Czemkina o nowe przepisy.
  6. Teraz do Harforinii III Teleski po więcej szczegółów.
  7. Lecimy do Strażnika bramy na dole mapy powiadomić go o oszustwie.
  8. Wracamy do Skrzata Zrzędka i kończymy zadanie.

Nagroda:


2. Choinka na zamówienie

  1. Zadanie zaczynamy przy Słupie ogłoszeniowym.
  2. Idziemy do Harforinii III Teleski w ratuszu po szczegóły zlecenia.
  3. Gadamy z Drwalem Edgarem
  4. Teraz ponownie rozmawiamy z Drwalem Edgarem, ale przy wyjściu do Doliny Yss.
  5. Wracamy do Harforinii III Teleski i kończymy zadanie.

Nagroda:


3. Podkowy dla tajemniczego kupca

  1. Zadanie zaczynamy przy Słupie ogłoszeniowym.
  2. Idziemy do Kowala Unila odebrać podkowy.
  3. Oddajemy podkowy Tajemniczemu posłańcowi (3,61).
  4. Wracamy do Unila i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


4. Piękno dawnych opowieści

  1. Zadanie zaczynamy wiadomo gdzie .
  2. Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem nieopodal.
  3. Teraz Starzec Niel.
  4. Lecimy do Kucharki Hildy po herbatę.
  5. Podchodzimy do Kuchenki obok i robimy herbatę.
  6. Wracamy do Niela.
  7. A na koniec do Burmistrza Czemkina i kończymy zadanie.

Nagroda:


5. Bardowskie kolędy

  1. Start - Słup ogłoszeniowy.
  2. Zagadujemy do Barda Granta kawałek w prawo.
  3. Idziemy do Szkoły w Ithan i wchodzimy do Szkolnej biblioteki. Jest tu wiele sekcji, u mnie poprawna była HISTORIA.
  4. Ze śpiewnikiem wracamy do Barda Granta.
  5. Wracamy do biblioteki i odkładamy śpiewnik na Miejsce zwrotu książek.
  6. Teraz z powrotem do Barda Granta i kończymy zadanie.

Nagroda:


6. Ratuszowy kurier

  1. Znów Słup ogłoszeniowy.
  2. Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem. Musimy teraz roznieść paczki dla dzieci:
    • Wszystkie Buty na mapie Internat (schodami w górę w szkole w Ithan).
    • Tomaszek w centrum Ithan.
    • Rysio w Zajeździe u Makiny.
    • Erik w Domu Huslina.
  3. Dostarczywszy paczki wracamy do Burmistrza Czemkina i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


7. Po raz trzeci - sprzedane!

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do domu aukcyjnego i rozmawiamy z Tęczową aukcjonerką.
  3. "Rozmawiamy" z kratką na lewo od miejsca gdzie stała aukcjonerka. Sporo dialogów.
  4. Wyrzuca nas do Ithan. Wracamy do Tęczowej aukcjonerki i kończymy zadanie.

Nagroda:


8. Trzy kroki zimy

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Rozmawiamy z Psorką Jarenią.
  3. Lecimy do Zaspy (61,77) - pod murami w prawo.
  4. Z ulepioną kulą idziemy do Miejsca na bałwana (obok choinki w środku miasta).
  5. Kolejna Zaspa (19,52) - obok Zajazdu u Makiny.
  6. Wracamy do poprzedniej kuli obok choinki i stawiamy na nią kolejną.
  7. Trzecia zaspa Zaspa (33,61), niedaleko choinki.
  8. Odkładamy trzecią kulę na naszego Bałwana przy choince.
  9. Wracamy do Psorki Jarenii i kończymy zadanie.

Nagroda:


9. Potwór z głębi archiwum

  1. Nasz Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Tomasza.
  3. Lecimy do Archiwisty Wita po jakieś interesujące opowieści. Znajdziemy go w Archiwach w murach Ithan.
  4. Wracamy do Tomasza i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


10. Szkolne zamienniki

  1. Słup ogłoszeniowy.

  2. Rozmawiamy ze Psorką Jarenią.

  3. Wyjmujemy przybory szkolne z Bałwana obok choinki.

  4. Oddajemy przybory Psorce Jarenii.

  5. Lecimy do Esmerili:

    • kupujemy: Marchewka (0/1)
  6. Lecimy do Bałwana i ozdabiamy.

  7. Wracamy do Psorki Jarenii i kończymy zadanie.

Nagroda:


11. Uśmiech misia

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Sprzedawcy Roana.
  3. Otwieramy Skrzynię w domu Roana.
  4. Ponownie Sprzedawca Roan.
  5. Idziemy reklamować sklep Roana w stroju misia (NPC wyglądają jak gracze):
    • Rozmawiamy z: Rycerz Zanwan Krzywy (45,27)
    • Rozmawiamy z: Ferharma (39,26)
    • Rozmawiamy z: Mesemisxi (45,27)
  6. Wracamy do Sprzedawca Roana.
  7. Odkładamy nasze przebranie do Skrzyni w domu Roana.
  8. Jeszcze raz Sprzedawca Roan i kończymy zadanie.

Nagroda:


12. Świąteczna sypialnia na medal

  1. Start Słup ogłoszeniowy.
  2. Rozmawiamy z Makiną.
  3. Wchodzimy do Świątecznej sypialni z Zajazd u Makiny p.1.
  4. Bierzemy Miotłę z góry pomieszczenia i ubieramy ją.
  5. Pozbywamy się Kurzu z pomieszczenia (trzeba z każdym "pogadać" i chwilę poczekać).
  6. Odkładamy miotłę na Miejsce na miotłę (tam skąd ją wzieliśmy).
  7. Wracamy do Makiny i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


13. Buziak? Nie, dziękuję

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Musimy pozbierać wszyskie Gałązki jemioły w Ithan. Najłatwiej wpisać "Grudniowa jemioła" w wyszukiwarkę w minimapie.
  3. Zebrawszy wszystkie idziemy do Kapitana straży miasta Ithan i kończymy zadanie.

Nagroda:


14. Okno - niespodzianka

  1. Start przy naszym kochanym Słupie ogłoszeniowym.
  2. Idziemy do Harforinii III Teleski.
  3. Schodzimy do więzienia w ratuszu (schody z prawej strony) i otwieramy Skrzynię.
  4. Wychodzimy z ratusza i idziemy pod jego prawą ścianę pod Wejścia na dach którym wchodzimy.
  5. Na dachu podchodzimy do dziury i naprawiamy.
  6. Schodzimy z dachu. Wracamy do Harforinii III Teleski i kończymy zadanie.

Nagroda:


15. Katar sienny

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Huslina po szczegóły.
  3. Udajemy się aż do Kowelina (Uroczysko). Rozwiązujemy minigierkę.
  4. Wracamy do Huslina i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


16. Bajkowa fucha

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Lecimy do Dziewczynki z krzesiwami w Ithan.
  3. Roznosimy krzesiwa:
    • Rozmawiamy z: Makina.
    • Rozmawiamy z: Zakonnik Planu Astralnego.
    • Rozmawiamy z: Starzec Niel.
    • Rozmawiamy z: Sprzedawca Roan.
    • Rozmawiamy z: Uzdrowicielka Makatara.
  4. Wracamy do Dziewczynki z krzesiwami (tym razem na mapie Pod Rozbrykanym Niziołkiem) i kończymy zadanie.

Nagroda:


17. Czuwaj!

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Rozmawiamy ze Skrzatem Dulckiem w Ithan.
  3. Następnie Kapitan straży miasta Ithan.
  4. Roznosimy wino:
    • Rozmawiamy z: Strażnik bramy
    • Rozmawiamy z: Strażnik (51,39)
    • Rozmawiamy z: Miecznik Jokamis
    • Rozmawiamy z: Strażnik (35,16)
    • Rozmawiamy z: Strażnik (41,39)
  5. Idziemy do Oficera Staszemira i kończymy zadanie.

Nagroda:


18. Biurokratyczny zawijas

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Skrzatki Modnisi w Ithan.
  3. Udajemy się do Harforinii III Teleski wyjaśnić sprawę.
  4. Znów Skrzatka Modnisia.
  5. Ponownie Harforinia III Teleska.
  6. Wracamy do Skrzatki Modnisi i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


19. Skrzypek pod dachem

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy na dół mapki i rozmawiamy z Antonio (30,87).
  3. Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem.
  4. Lecimy do Poppiego Hollyhooka (Pod Rozbrykanym Niziołkiem - piwnica) i prosimy go o pomoc.
  5. Wracamy do Antonio i kończymy zadanie.

Nagroda:


20. Ognisko domowe

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Lecimy do Sprzedawcy Roana po jabłka.
  3. Idziemy do Ogniska (88,83) w prawym dolnym rogu mapy.
  4. Idziemy do Ubogiej kobiety (namiot w Dolinie Yss) i kończymy zadanie.

Nagroda:


21. Halny!

  1. Słup ogłoszeniowy.

  2. Sprzątamy bałagan po wietrze:

    • Rozmawiamy z: Stłuczona bombka
    • Rozmawiamy z: Stłuczona bombka
    • Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
    • Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
    • Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
    • Rozmawiamy z: Stroik gwiazdkowy

    Najłatwiej wyszukać sobie na minimapie lub iść za strzałką trackingu.

  3. Idziemy do Strażnika przy ratuszu i kończymy zadanie.

Nagroda: + opcjonalnie exp


22. Euphorbia pulcherrima

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Szynkareczki Malwini - Pod Rozbrykanym Niziołkiem.
  3. Następnie Handlarz kwiatami, którego znajdziemy pod bramą Ithan.
  4. Znów Szynkareczka Malwina.
  5. Znów Handlarz kwiatami.
  6. Znów Szynkareczka Malwina.
  7. Znów Handlarz kwiatami.
  8. Znów Szynkareczka Malwina i kończymy zadanie.

Nagroda:


23. Na ryby!

  1. Słup ogłoszeniowy.
  2. Lecimy do Ruperta w ratuszu Ithan.
  3. Udajemy się nad Łowisko na mapie Dolina Yss (na moście). Łowimy ryby aż dostaniemy karpia.
  4. Zagadujemy do Strażnika Straży Rybackiej który pojawił się obok.
  5. Wracamy do Ruperta i kończymy zadanie.

Nagroda:


24. Cicha noc

  1. Ostatni raz Słup ogłoszeniowy.
  2. Idziemy do Strażnika Gregora na mapie Izba wytrzeźwień (wejście po lewej stronie bramy Ithan).
  3. Trafiamy na mapę questową, przeszukujemy prezenty pod choinką:
    • Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
    • Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
    • Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
  4. Sprawdzamy gdzie może być schowany prezent Gregora - znajdziemy go w jednym z poniższych miejsc:
    • Rozmawiamy z: Beczka.
    • Rozmawiamy z: Skrzynka na listy.
    • Rozmawiamy z: Stół wigilijny.
  5. Odkładamy znaleziony prezent na Kupkę prezentów.
  6. Wracamy do Strażnika Gregora i kończymy zadanie (z mapy questowej wychodzimy zagadując ze strażnikiem).

Nagroda: + opcjonalnie exp

W przypadku odbioru nagrody za ostatni uczynek po dniu 27. grudnia, jest ona gorsza.


Autor wszystkich powyższych solucji: Priw8