Dobre uczynki
Dobre uczynki to codziennie dodawane mini-questy, których łącznie będzie 24. Każdego dnia mamy możliwość zrobienia maksymalnie trzech. Za wykonanie wszystkich do dnia 2024-12-27 otrzymamy nagrodę specjalną (historycznie legendarny kuferek i maskotka). Oznacza to, że najpóźniej możemy zacząć robić uczynki 19. grudnia aby zdążyć robiąc 3 dziennie.
Spis treści
- Start kiermaszowej krzątaniny
- Choinka na zamówienie
- Podkowy dla tajemniczego kupca
- Piękno dawnych opowieści
- Bardowskie kolędy
- Ratuszowy kurier
- Po raz trzeci - sprzedane!
- Trzy kroki zimy
- Potwór z głębi archiwum
- Szkolne zamienniki
- Uśmiech misia
- Świąteczna sypialnia na medal
- Buziak? Nie, dziękuję
- Okno - niespodzianka
- Katar sienny
- Bajkowa fucha
- Czuwaj!
- Biurokratyczny zawijas
- Skrzypek pod dachem
- Ognisko domowe
- Halny!
- Euphorbia pulcherrima
- Na ryby!
- Cicha noc
1. Start kiermaszowej krzątaniny
- Początek przy Słupie ogłoszeniowym.
- Rozmawiamy z Zrzędkiem obok. Przenosi nas na questową wersję Ithan.
- Rozmawiamy ze Skrzatem Płoszkiem przy bramie.
- Wracamy do Zrzędka.
- Pytamy Burmistrza Czemkina o nowe przepisy.
- Teraz do Harforinii III Teleski po więcej szczegółów.
- Lecimy do Strażnika bramy na dole mapy powiadomić go o oszustwie.
- Wracamy do Skrzata Zrzędka i kończymy zadanie.
Nagroda:
2. Choinka na zamówienie
- Zadanie zaczynamy przy Słupie ogłoszeniowym.
- Idziemy do Harforinii III Teleski w ratuszu po szczegóły zlecenia.
- Gadamy z Drwalem Edgarem
- Teraz ponownie rozmawiamy z Drwalem Edgarem, ale przy wyjściu do Doliny Yss.
- Wracamy do Harforinii III Teleski i kończymy zadanie.
Nagroda:
3. Podkowy dla tajemniczego kupca
- Zadanie zaczynamy przy Słupie ogłoszeniowym.
- Idziemy do Kowala Unila odebrać podkowy.
- Oddajemy podkowy Tajemniczemu posłańcowi (3,61).
- Wracamy do Unila i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
4. Piękno dawnych opowieści
- Zadanie zaczynamy wiadomo gdzie .
- Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem nieopodal.
- Teraz Starzec Niel.
- Lecimy do Kucharki Hildy po herbatę.
- Podchodzimy do Kuchenki obok i robimy herbatę.
- Wracamy do Niela.
- A na koniec do Burmistrza Czemkina i kończymy zadanie.
Nagroda:
5. Bardowskie kolędy
- Start - Słup ogłoszeniowy.
- Zagadujemy do Barda Granta kawałek w prawo.
- Idziemy do Szkoły w Ithan i wchodzimy do Szkolnej biblioteki. Jest tu wiele sekcji, u mnie poprawna była HISTORIA.
- Ze śpiewnikiem wracamy do Barda Granta.
- Wracamy do biblioteki i odkładamy śpiewnik na Miejsce zwrotu książek.
- Teraz z powrotem do Barda Granta i kończymy zadanie.
Nagroda:
6. Ratuszowy kurier
- Znów Słup ogłoszeniowy.
- Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem. Musimy teraz roznieść paczki dla dzieci:
- Wszystkie Buty na mapie Internat (schodami w górę w szkole w Ithan).
- Tomaszek w centrum Ithan.
- Rysio w Zajeździe u Makiny.
- Erik w Domu Huslina.
- Dostarczywszy paczki wracamy do Burmistrza Czemkina i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
7. Po raz trzeci - sprzedane!
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do domu aukcyjnego i rozmawiamy z Tęczową aukcjonerką.
- "Rozmawiamy" z kratką na lewo od miejsca gdzie stała aukcjonerka. Sporo dialogów.
- Wyrzuca nas do Ithan. Wracamy do Tęczowej aukcjonerki i kończymy zadanie.
Nagroda:
8. Trzy kroki zimy
- Słup ogłoszeniowy.
- Rozmawiamy z Psorką Jarenią.
- Lecimy do Zaspy (61,77) - pod murami w prawo.
- Z ulepioną kulą idziemy do Miejsca na bałwana (obok choinki w środku miasta).
- Kolejna Zaspa (19,52) - obok Zajazdu u Makiny.
- Wracamy do poprzedniej kuli obok choinki i stawiamy na nią kolejną.
- Trzecia zaspa Zaspa (33,61), niedaleko choinki.
- Odkładamy trzecią kulę na naszego Bałwana przy choince.
- Wracamy do Psorki Jarenii i kończymy zadanie.
Nagroda:
9. Potwór z głębi archiwum
- Nasz Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Tomasza.
- Lecimy do Archiwisty Wita po jakieś interesujące opowieści. Znajdziemy go w Archiwach w murach Ithan.
- Wracamy do Tomasza i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
10. Szkolne zamienniki
-
Słup ogłoszeniowy.
-
Rozmawiamy ze Psorką Jarenią.
-
Wyjmujemy przybory szkolne z Bałwana obok choinki.
-
Oddajemy przybory Psorce Jarenii.
-
Lecimy do Esmerili:
- kupujemy:
Marchewka (0/1)
-
Lecimy do Bałwana i ozdabiamy.
-
Wracamy do Psorki Jarenii i kończymy zadanie.
Nagroda:
11. Uśmiech misia
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Sprzedawcy Roana.
- Otwieramy Skrzynię w domu Roana.
- Ponownie Sprzedawca Roan.
- Idziemy reklamować sklep Roana w stroju misia (NPC wyglądają jak gracze):
- Rozmawiamy z: Rycerz Zanwan Krzywy (45,27)
- Rozmawiamy z: Ferharma (39,26)
- Rozmawiamy z: Mesemisxi (45,27)
- Wracamy do Sprzedawca Roana.
- Odkładamy nasze przebranie do Skrzyni w domu Roana.
- Jeszcze raz Sprzedawca Roan i kończymy zadanie.
Nagroda:
12. Świąteczna sypialnia na medal
- Start Słup ogłoszeniowy.
- Rozmawiamy z Makiną.
- Wchodzimy do Świątecznej sypialni z Zajazd u Makiny p.1.
- Bierzemy Miotłę z góry pomieszczenia i ubieramy ją.
- Pozbywamy się Kurzu z pomieszczenia (trzeba z każdym "pogadać" i chwilę poczekać).
- Odkładamy miotłę na Miejsce na miotłę (tam skąd ją wzieliśmy).
- Wracamy do Makiny i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
13. Buziak? Nie, dziękuję
- Słup ogłoszeniowy.
- Musimy pozbierać wszyskie Gałązki jemioły w Ithan. Najłatwiej wpisać "Grudniowa jemioła" w wyszukiwarkę w minimapie.
- Zebrawszy wszystkie idziemy do Kapitana straży miasta Ithan i kończymy zadanie.
Nagroda:
14. Okno - niespodzianka
- Start przy naszym kochanym Słupie ogłoszeniowym.
- Idziemy do Harforinii III Teleski.
- Schodzimy do więzienia w ratuszu (schody z prawej strony) i otwieramy Skrzynię.
- Wychodzimy z ratusza i idziemy pod jego prawą ścianę pod Wejścia na dach którym wchodzimy.
- Na dachu podchodzimy do dziury i naprawiamy.
- Schodzimy z dachu. Wracamy do Harforinii III Teleski i kończymy zadanie.
Nagroda:
15. Katar sienny
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Huslina po szczegóły.
- Udajemy się aż do Kowelina (Uroczysko). Rozwiązujemy minigierkę.
- Wracamy do Huslina i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
16. Bajkowa fucha
- Słup ogłoszeniowy.
- Lecimy do Dziewczynki z krzesiwami w Ithan.
- Roznosimy krzesiwa:
- Rozmawiamy z: Makina.
- Rozmawiamy z: Zakonnik Planu Astralnego.
- Rozmawiamy z: Starzec Niel.
- Rozmawiamy z: Sprzedawca Roan.
- Rozmawiamy z: Uzdrowicielka Makatara.
- Wracamy do Dziewczynki z krzesiwami (tym razem na mapie Pod Rozbrykanym Niziołkiem) i kończymy zadanie.
Nagroda:
17. Czuwaj!
- Słup ogłoszeniowy.
- Rozmawiamy ze Skrzatem Dulckiem w Ithan.
- Następnie Kapitan straży miasta Ithan.
- Roznosimy wino:
- Rozmawiamy z: Strażnik bramy
- Rozmawiamy z: Strażnik (51,39)
- Rozmawiamy z: Miecznik Jokamis
- Rozmawiamy z: Strażnik (35,16)
- Rozmawiamy z: Strażnik (41,39)
- Idziemy do Oficera Staszemira i kończymy zadanie.
Nagroda:
18. Biurokratyczny zawijas
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Skrzatki Modnisi w Ithan.
- Udajemy się do Harforinii III Teleski wyjaśnić sprawę.
- Znów Skrzatka Modnisia.
- Ponownie Harforinia III Teleska.
- Wracamy do Skrzatki Modnisi i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
19. Skrzypek pod dachem
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy na dół mapki i rozmawiamy z Antonio (30,87).
- Rozmawiamy z Burmistrzem Czemkinem.
- Lecimy do Poppiego Hollyhooka (Pod Rozbrykanym Niziołkiem - piwnica) i prosimy go o pomoc.
- Wracamy do Antonio i kończymy zadanie.
Nagroda:
20. Ognisko domowe
- Słup ogłoszeniowy.
- Lecimy do Sprzedawcy Roana po jabłka.
- Idziemy do Ogniska (88,83) w prawym dolnym rogu mapy.
- Idziemy do Ubogiej kobiety (namiot w Dolinie Yss) i kończymy zadanie.
Nagroda:
21. Halny!
-
Słup ogłoszeniowy.
-
Sprzątamy bałagan po wietrze:
- Rozmawiamy z: Stłuczona bombka
- Rozmawiamy z: Stłuczona bombka
- Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
- Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
- Rozmawiamy z: Przewrócona beczka
- Rozmawiamy z: Stroik gwiazdkowy
Najłatwiej wyszukać sobie na minimapie lub iść za strzałką trackingu.
-
Idziemy do Strażnika przy ratuszu i kończymy zadanie.
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
22. Euphorbia pulcherrima
- Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Szynkareczki Malwini - Pod Rozbrykanym Niziołkiem.
- Następnie Handlarz kwiatami, którego znajdziemy pod bramą Ithan.
- Znów Szynkareczka Malwina.
- Znów Handlarz kwiatami.
- Znów Szynkareczka Malwina.
- Znów Handlarz kwiatami.
- Znów Szynkareczka Malwina i kończymy zadanie.
Nagroda:
23. Na ryby!
- Słup ogłoszeniowy.
- Lecimy do Ruperta w ratuszu Ithan.
- Udajemy się nad Łowisko na mapie Dolina Yss (na moście). Łowimy ryby aż dostaniemy karpia.
- Zagadujemy do Strażnika Straży Rybackiej który pojawił się obok.
- Wracamy do Ruperta i kończymy zadanie.
Nagroda:
24. Cicha noc
- Ostatni raz Słup ogłoszeniowy.
- Idziemy do Strażnika Gregora na mapie Izba wytrzeźwień (wejście po lewej stronie bramy Ithan).
- Trafiamy na mapę questową, przeszukujemy prezenty pod choinką:
- Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
- Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
- Rozmawiamy z: Kupka prezentów.
- Sprawdzamy gdzie może być schowany prezent Gregora - znajdziemy go w jednym z poniższych miejsc:
- Rozmawiamy z: Beczka.
- Rozmawiamy z: Skrzynka na listy.
- Rozmawiamy z: Stół wigilijny.
- Odkładamy znaleziony prezent na Kupkę prezentów.
- Wracamy do Strażnika Gregora i kończymy zadanie (z mapy questowej wychodzimy zagadując ze strażnikiem).
Nagroda:
+ opcjonalnie exp
W przypadku odbioru nagrody za ostatni uczynek po dniu 27. grudnia, jest ona gorsza.
Autor wszystkich powyższych solucji: Priw8